måndag 20 februari 2012

trygga besvär...


....är inte riktigt vän med nyheter....
Nyheterna på radio, tv och i tidningar är ju helt hopplöst mörka och dystra.
Jag höll på att mista all min kära nattsömn när jag ändrade mina trygga gamla fonder till ett mer luckrativt sparande, ojojoj, lämna det trygga och kasta sig ut i det okända, det är inte min sport.
Trygghetsknarkare?
Ny teknik, nya rutiner på datorn, nya rutiner rent tekniskt, är det åldern som tar ut sin rätt?
Nä, jag har nog haft en släng av denna bacillen i hela mitt liv och ibland kan jag se hur det blänker igenom på mina små avkommor, jobbigt att lära nytt...
Åldern tar ut sitt fel ska det väl ändå vara?
Idag har jag sportlov.
Det vet jag hur det ska gå till!
Sovmorgon, mysfrukost, frisk luft, lek och vila.
Solen har visat sig från sin ljusa sida och jag har haft barn på lite olika lekningar, fikningar och mysningar, precis som det sig bör.
Jag kan summera alla rätt på denna måndagen på min önskelista!
Försöker nu i min lugna ro ladda ner lite fina bilder från telefonen till datorn för att skriva i bloggen lite upphängt kring vackra bilder, det gör sig alltid lite lättare, gick skit...iphoto har gått upp i rök och jag orkar inte jaga efter det... Det tar sådan tid att sätta sig in i var man ska leta på en dator, så att det hinner suga allt liv ur mig innan jag ens har börjat!
Därför hänger jag upp detta inlägg på min sura nuna från iphoto booth som tack och lov är som förr.
Idag har jag provat att lämna in lite grejjer till en secondhand butik inte långt från vår boning.
Lagom lätt att lära sig som ny sak.
Molly som var med fick genast blodad tand och ville lämna in en docka som hon inte leker med längre och istället få pengarna som den genererar till något annat, yippie! snart kanske det blir så tomt i förrådet så att vi kan bygga om det till hobbyrum!
Nytt när det gäller att expandera vårt hus har jag inga problem med, då är jag i min trygga lilla sfär där jag gärna cocoonar.
Igår lyssnade jag på ett klipp från ett tal som handlade om att göra det man vill med livet.
Jag som är trygghetsknarkad vill ju ha en ganska stor portion " allt som vanligt " i lagom trygg blandning med utveckling och inspiration, jag behöver inte hoppa från ett flygplan för att känna livet i mig.
En sportlovsdag som denna ger mig livet.
Glada ungar, goa vänner, sol och livskvalitet.
Nu ska jag bara sudda bort min sura min och vara lite tacksam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar