söndag 27 februari 2011

söndags mood, typ semla blues

grå grå grå söndag.
Sakta kryper det nya köksgolvet fram och den randiga tapeten i hallen har kommit upp, very nice.
Nu borde jag ta fram penslar och roller och måla dom andra väggarna, ork ork var är du?
Hur länge kan man skylla på jetlag?
Molly har varit på bowling kalas och slagit två strike´s, very nöjd tjej.
Hon dansade runt i bara kalasbyxor och tröja, då denna sport var så ansträngande så hon blivit svettig i sin klänning, sådär bowlar inte jag....
Detta är lika stort för henne som om du hade fått löneförhöjning när du trodde du skulle få sparken.
Jag hade smugit mig in i bowlinghallen och tjuvkikade på henne när det var hennes tur, härligt att se hennes själkänsla sprudla när hon var så nöjd med sig själv!
Där satt en tragisk 40 åring för sig själv och torkade bort en tår i ögonvrån, undrar vad dom andra bowlarna trodde jag sysslade med?
Jag var också ganska nöjd med mig själv då jag hann två ärenden medan kalaset varade!
Bingo att hinna Maxi varvet och färginköp, yiha!
Väl hemma snodde jag ihop semlor till hela gänget ( Hugo hade kompis på besök och mamman kom perfekt till fikat ) vilket alltid är smaskens en så här grådassig dag.
Jag kanske låter som om jag klagade över min gråa söndags blues men då hör ni fel melodi, jag vaggas med i dess trygga rytm och njuter min söndag som den bör, i soft och lugn harmoni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar