tisdag 8 mars 2011

är det vår??

Ja det är vååååren, ja det är vååååren.
Jag har inte stuckit ut näsa i luften än så jag går runt här hemma och låter solen värma, kniper fast i tron att det är vårvarmt ute och att små vårlökar tittar upp.
I huset ljuder PS3.ans monotona melodier, eftersom sonen med största trolighet har vaxproppar som täppt till örongångarna nästan till 100% om man bedömmer det på ljudnivån som utsöndras från spel och tv apparater.
Jag lovar han hör sämre än min far utan hörapparat och man måste ha ögonkontakt ( och helst fysisk kontakt ) för att bli hörd.
Eller är han inte döv, han bara skiter i mig?
Molly och Hugo har båda feber idag och vi tillbringar förmiddagen i pyjamas.
Jag har lagt in en order på HM, hennes majestät klädproducenterna.
Tvättat, städat och telefonerat, rastat den grymma dammsugaren och klockan är bara halv tio.
Fångad av alla plikter som kommer ifatt när solen lyser in genom skitiga fönster och dammet dalar genom luften som ett lätt snöfall inomhus.
Tänk om det på riktigt var vår så vi kunde öppna alla altandörrar och låta dom stå på vid gavel, spatsera ut och in barfota på trädäcket...vädra sängkläderna i den ljumma luften.
Denna dagen får vi träna på att slappa, bäst att fånga dagen, innan den fångar mig!
Släpp fångarna ut det är vååååår!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar