torsdag 1 april 2010

skärtorsdag

Oj va jag har kommit av mig med bloggandet.
Förlåt.
På kvällarna anländer John Blund med en slägga i näven, sedan blir det svart...
Det ska bli underbart skönt med ett litet påsklov nu, jag jobbar nästa torsdag nästa gång.
Jag ska planera in lite renodlat slappande så att jag inte slavar mig igenom hela ledigheten med plikter och måsten.
Jag hoppas på lite fint väder så att jag kan påta lite i trädgården, Tobbe tvättade bilarna igår så dom skiner så blankt och fint.
Har haft klädångest i veckan, hittade en mycket fin kofta som kostade 1999kr, väldigt mycket pengar för en kofta...för mig.
Då slog det mig att jag slöt ett förbund med mig själv förra året och det var att endast köpa saker som jag verkligen tycker att jag är fin i och vill ha, och aldrig behålla det som jag är tveksam över, det är oftast instinkten som försöker berätta att jag bör avstå.
Det är otroligt vad döv man kan bli på sina instinkter...
Instinkten kan ibland misstolkas som att man inte vet vad man vill.
Nu har vi haft påskmys med smarrig mat, fläskfile med ädelost späckad, quinoa, god sås och ett gott glas rött, sedan några goda ostar och en koppthe.
Barnen valde ikväll att titta på filmen om Babar och jag gör allt för att slippa sitta med och uthärda tittandet, har sett den 100 ggr ca.
Nu är filmen slut och det är dags för John Blund igen, ladda släggan Johnny, nu kommer jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar