lördag 27 mars 2010

tunga ögonlock

Jaaa, håll dig vaken en hel kväll, hur ska det gå idag när hela världen släcker ljuset halv nio!!
Idag har luftfuktigheten chockat hela biologin, det gör säkert ont när knoppar brister.
Just nu längtar jag och Tobbe efter en dag med sol då vi kan vara ute och fixa i trädgården som nu syns igen.
Jag längtar nog allra mest efter en lat dag i hängmattan, den ska ut tidigt i år.
Jag provade precis Molly´s prinsess krona och då sprack den...hmmm denna träsktrollsdrottningen måste limma.
Är inte viktfixeringen extrem inför denna sommaren eller är det min 40 års kris?
Blir så trött när jag tänker på kombinationen plattare mage och avstå god mat, önskar istället att jag hann gå och träna 4 ggr i veckan och kunde äta fritt.
Eller kanske ett trollspö som matchar träsktrollskronan så jag kan ge en illusion av Victoria secret modell på Tylösand i Juni?
Kan jag få det i 40 års present blir jag skiiiitnöjd.
I dessa dagar går jag och känner mig mycket effektiv, Hugos födelsedag är roddad för inbjudna och inköpt och kontrollerat i detalj, det inkluderar även en påskaftons middag som ska bli så mysig med familjen.
Men ibland skulle ett trollspö sitta på plats, trolla i ordning hela trädgården, putsa fönster och städa huset i ett trollslag, sim sala bim, så jag kan krypa upp i min hängmatta.
Mina ögonlock blir tunga, ett bi surrar och någonstans långt borta smattrar en gräsklippare..jag är ledig och ska åka ner och bada med barnen ...hoppla, somnade nog en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar