måndag 8 mars 2010

värme

En värme sprider sig i hemmet och i hjärteroten.
Att känna en värme inne i själen är det varmaste och goaste ylletäcke för själen man kan önska.
Vad skapar denna själsliga filt av ull?
En kombination av så små flisor och strån, det lilla och vardagliga, olika recept till alla.
Vad gör man när energin sipprar ur mig en enkel vardag och jag står där som en manet i motvind, kall, sladdrig, transparent smaklös och obetydlig i konsistens och nytta?
Köp läget, ena dagen en manet nästa dag stark som en magnet, och då dras all god energi till mig.
Manet= meningslös innehållslös
Magnet= stark och tilldragande
Tror inte jag blir någon bra magnet om jag inte tillåter mig en manet dag med jämna mellanrum, anser även att för mina smaklökar är personer som även har sämre dagar som dom mest attraktiva att dela tid och vänskap med.
Det värsta jag vet är när jag möter en manet och får för mig att jag kan påverka eller tom har inverkat på detta manet stadie, kanske har jag lite skuld till detta?
Var och en paddlar sin kanot, det är ( oftast ) jag/ du själv som väljer.
Så i morgon, hur blir det?
Manet eller magnet?
Jag längtar efter mer värme och tror jag väljer att känna mig som en nybakad varm kanelbulle i morgon, lagom söt och hem bakad, godast i lagom mängd, passar bra med kaffe.
Dessutom brukar kanelbullar dra till sig god energi, likt en magnet.
Soft.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar