torsdag 18 mars 2010

torsdag dimmig

tjaha...ännu en dag i paradiset, eller diset i alla fall.
Alla som längtar efter mus öron på björkarna räck upp handen nu.
Det som började med några slappa vab dagar i början av veckan har nu smittat vidare till en snuvig barnaskara på två.
Bara det inte eskalerar imorgon för jag VILL åka till Bohuslän i helgen och insupa lantluft, elda i spisen, laga go mat, ta sköna promenixer.
Idag har jag lånat en ny bok så den ska jag kasta mina bokmals ögon på nu, jäääsp va jag e trött, ingen förkylnings tendens hoppas jag.
Ska snapsa i mig lite enchinea också, så kanske jag motar fan i dörren.
Hoppas min mamma och pappa sover lugnt och skönt inatt, igår var det lite turbulent med hjärta som flimrade och ställde till så vi fick ont i magen.
Alltid en otäck känsla när dom kära hamnar på sjukhus, nu är hon i hemmets lugna vrå mamsen, där hon trivs bäst.
Jag ser fram emot att samla familjen hos oss på Påskafton och äta massa god mat, har redan fixat specialgodis till barnens påskägg idag, det är så himla kul att fixa fina överraskningar!
Nu skrek min madrass att det var dags att krypa ner.
Lite dimmig känner jag mig nog, ska ta till alla medel för att kurera familjen imorgon.
Softa kramar.
Godnatt i dimma och dis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar