tisdag 16 mars 2010

baka bullar bli glad och soft.

Efter en underbart soft helg på Sveriges sydligaste spets kände jag en viss stress eftersom vi är upp bokade och planerade så mycket framöver.
Jag tror dessutom att det sved lite smärtsamt i mitt mammahjärta av längtan till mina små snorvalpar.
Solen hade lyst på oss arbetskamrater under lördagen och söndagen i Skanör och våren hade smyg startat lite djärvt med snödroppar, krokus och lite mindre snödrivor mot våran trädgårds XL drivor som skulle gjort vilken normal vinter i Sverige stolt.
Så på Söndag kväll börjar Mollys öron signalera rött vilket är det säkraste tecknet på sjukdom i våran familj, kraxandet tilltog också något och sedan ville hela hennes lilla envisa röst kapitulera.
Förbannelse eller välsignelse?
En viss tystnad nog så vilsam inföll i hemmet denna söndags afton...
Det är ju aldrig muntert och kul när barnen blir sjuka, det ställer till problem och omständigheter på arbetsplatsen och kollegorna måste pussla om och lösa bemanningen tex.
Måndagen nalkas och Molly har ont i halsen och är jätte krasslig så vi stannar hemma.
Solen skiner och våren signalerar att den tagit upp kampen om årstiden, några plusgrader och himlen är blå.
Denna dagen hann jag ikapp mig med det mesta som jag känt stress över och lite till, samtidigt som jag fick njuta av sällskapet av mina barn och tanka massvis med positiv energi.
Välsignat soft.
Så har vi varit hemma i två dagar och solen har skickat sina strålar, vi har bakat och fyllt frysen inför diverse kalas som är på gång, mulliga bullar i olika smaker och tårtbottnar i 3 dubbla satser.
Nu får det typ inte plats någon mat och kött och sånt trams i våra frysar under Mars månad...
Fröknarna på skolan idag undrade om jag hade en ny parfym, hela jag luktade bullar när jag skulle hämta Hugo och hans kompis Colin som fick följa med hem idag.
Ganska helylle, kände mig lite som hemmafru bullmamma med all tid i vääääärlden.
Dessutom har det blivit städat och skrivit inbjudningskort till Hugos kalas, köpt hem serpentiner, godis, ballonger samt tvättat och handlat mat och lagat mat, ritat, lekt pysslat avancerat pyssel och målat.
Jag har lagt en order på H&M på nätet och rättat till lite storlekar som blivit fel till Hugo för nästa leverans, sådant som annars skulle behöva returneras och krånglas med.
Måste säga att dessa dagar varit en välsignelse, det enda osofta är väl att jag inte träna sedan förra veckan och även känner mig lite soft i hullet, man måste ju smaka lite på smeter och bullar....men jag är glad och harmonisk.
Har hunnit lägga upp en strategi för Mars och ser ett flow.
Muschos softos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar