måndag 13 december 2010

dubbeltomte julmys

Här ser man en "mysmatad 5 åring i adventskoma", haha.
Idag har vi haft lusse morgon och lusse afton.
Jag tror att jag har konsumerat allt svart kaffe i avlånga svealandet idag.
Säkrade med ett extra paket Mollbergs blandning när jag smet in på Ica för att köpa vispgrädde till morgondagens " idag bantar vi i alla fall inte " fika.
När jag kom hem såg jag att det får göra sällskap i skafferiet med en skånerost.
Julen är säker på kaffefronten i alla fall.
Stor myset är ju ca 09:45 varje dag när arbetsplatsens första kaffe för dagen förtärs, åhhh vilken mysig stund!
Och jag delar denna mysstund med kaffe med likasinnade vilket förstärker effekten ytterligare.
Då kan man ju inte hoppa över koppen latte 07:20 som gör skillnaden mellan snälla lugna mamman och hysteriska labila mamman.
När jag tänker tillbaka på denna dagen kan jag bara se den inom mig i "ff" (fast forward), det liksom bara blixtrade till mellan 06:00 reveil till väckarklockans hårda klang till nu när jag ska somna så snart jag kan och njuta av det.
( Att sova är min nya bästa hobby som jag inte får utöva fullt så ostört som jag vill, finns flitiga nattvandrare i familjen just nu och det är inte tomten )
I dag har det hunnits med luciatåg på Mollys dagis, massa arbetsuppgifter i strid ström ( helt i fas flow på jobbet!! hurray! ), varit förbi på bibblan på återlämningsbesök och upphämtning av 3 barnböcker med jultema, hämtande av barn ( långsamma ) postande av julkort, lagande av mat, lusse konsert i kyrkan, bok läsande och nattande, tv tittande och snörvlande framför hjälte gala på tv4 och två kex och the medan bloggloggen ifylles.
Mannen undrade vänligt om jag inte kunde titta på tv i sovrummet kanske, han ville zappa fritt på tv´n med flera kanaler, inget hjältesnörvlande här inte!
( Han vet såklart att det är min hobby att få gå och lägga mig så han gör ju mig en tjänst,eller? )
Ser fram mot en tisdag som alla tisdagar i morgon, efter hämtningen vid tre kommer lite fint fikabesök.
Jag är förberedd och kan bara landa hemma ca 15 samtidigt som besökarna.
Att förbereda ingår numera i min levnadsstrategi, ingår det i mammarollen?
Molly övertalade mig att köpa ett paket dubbeltomtar på Ica i kväll, hur gick det till?
Var tog mammarollen vägen, strategin??
Jag ville inte köpa tomtar och vips var dom betalda, kan bara säga att dom där stora mysiga ögonen kan linda en runt lillfingret och hela handen, helt plötsligt står man där med dubbeltomte...ja det får väl vara värt 22:50, kan ju vara mysigt....och hon har därutöver en bror med minst lika stora vädjande ögon, och samma inverkan på mamman, gahhh vad ska detta resultera i om tio år?
Gissar att jag inte kommer undan med tomtar i garn när Molly är 15 år och Hugo 17 år och det är 11 dagar kvar till jul.
Nu tar jag mitt lilla lucia mys och går och utövar min mammarolls huvud hobby, snarka lugnt i vinternatten, endast dubbeltomten är vaken.

PS: Och du kära språk facist som läser det här idag, det går bra att inte läsa också för jag har ingen lust att lusläsa och rätta min svada idag, så det så.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar