måndag 6 februari 2012

Måndag, freezing

Vaknade oförskämt pigg, fem minut innan klockan ( vars ljud jag nästan
kräks av så mycket hatar jag det ljudet ) En fantastisk känsla av återhämtning!
Vad är det då jag hämtat åter?
Det måste vara kombinationen massvis med frisk luft och skönt umgänge i helgen med många timmars snarkmus och gårdagens spinningpass med bastu till efterrätt!
Den välsignade solen och ljuset från snön måste ge någon typ av ljusterapi, jag är säker!
Ser att månen lyserklart och starkt som en bländande lampa, då brukar det ju vara svårt att sova?
Vad är då dagens klokskap?
I eftermiddag tänkte jag åhhhh va mysigt med nybakade scones, det vill jag verkligen ha och barnen och deras kompisar också, deeeet är säkert aaaaldeles för jobbigt och tar sååååå lång tid, åååååhhh va onyttigt dessutom.....nä! Jag bara rörde ihop ( ursäkta ordvalet ) skiten och vips på 20 min var det klart och skitgott! Värt varenda kalori och ansträngning!
Alltså är min slutsats, jag hade tid, ibland är det bara att göra -" just do it " , tänker man för mycket på nästa steg blir man ju som känt stående på ett ben.
Just nu är det hög tid att stoppa i sig nästa mål mat, ibland känns det som om jag bara handlar, lagar mat, äter, diskar, handlar, planerar nästa måltid, matsäck lunchlåda, äter diskar...
Måndagskväll är här, månen lyser som ett helljus på himlavalvet, jag eldar en brasa och är glad för min pigga måndag, önskar mig en pigger tisdag också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar