torsdag 30 juni 2011

matigt, tjatigt?


Jag kan ju inte sticka under stol med att mat förgyller livet...vem vill gå runt med en tom håv och svälta?
Frukosten ser ut så här under denna årstiden och jag tröttnar aldrig.
Tänk om jag skulle slita ut repertoaren på kvällsmaten på samma vis?
Samma porslin, samma råvaror, dag efter dag, varför tröttnar man aldrig på sin frukost?
Jag vet ingen som byter varje dag...
I kväll sänkte sig mörkret och regnet hänger hotfullt i luften, jag huttrade lite när jag trampade hem från jobbet på min hoj ( oj! nu lät jag som Trasan ).
Hur ska man möta denna lite kyligare afton efter att ha intagit sill och potatis i sällskap med familjen?
Jo, det ärbara att ta fram ljusen och tända, inte banna mörkret, tänd ett ljus.
Jag och barnen kröp ner i våra dubbelsängar och tittade på filmen Trassel som jag hyrde idag, varsin skål ostbågar och den lite gråa aftonen fick ett uns guldstoft i kanten.
Genom fönstret kommer svalare vindar och jag saknar redan värmen och ber en stilla bön att den kommer tillbaka..( åtminstone v.28!! ego? moi? )
Vad jag välkomnar i kväll är att det är lättare att sova med ett uns svalka, så jag håvar in lite sömnstoft när John blund kommer förbi.
I morgon är det frukost igen, ska bli gott...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar