tisdag 28 juni 2011

vacker tass...


...lillhönsets vackra hand.
En leksmutsad hand och en egengjord ring, kan det finnas mer kärlek?
När jag har ledigt och umgås med hela familjen några dagar och alla har kommit in i ledighetslunken ( lagt undan alla ticks och klockor och måsten ) då njuter jag och drar i mig fulla klunkar av liv.
Dom första semesterdagarna ägnar vi åt att reta gallfeber på varandra, en fin liten tradition som brukar gå över i harmoni på ca 48 timmar...Då infaller semesterlunken.
Var och en kan landa i valfritt rum, stol, soffa och göra det den vill, man hör ljuden från övriga när dom fiser runt och gnolar med sitt, då väcks den stora kärleken i mig och jag blir så där Nalle Puh nöjd med livet och vill hylla dess enkelhets lov.
Jag känner hur jag älskar när det enkla möter det bästa i sann samklang och jag stannar upp och känner total harmoni.

Löjliga exempel på dylika enkelheter;
( känn dig fri att håna och skratta )
Barfota hämta tidningen och slå mig ner i solen tidigt på morgonen och bläddra
En perfekt kaffe ( när som helst )
( Gjorde idag för första gången ) egna rib´s på grillen och dom blev sagolika= enkelt gott ypperligt! ( låg värme på grillen 30 minuter penslade med glaze mixad med ketchup )
Tog ett glas mjölk 3 jordgubbar och en bit mörk choklad= göttare än fläsk
Blå himmel och fågelsång= overkligt vackert och lugnande
Kommer träffa alla mina fina vänner i sommar och softa= livskvalite i sin essens

Nu ska jag tvinga med mig lillhönset på ett kvällsdopp, i all enkelhet gratis och underbart....
våra vackra tassar ska doppas i det klara kalla vattnet och det är återigen dags att konservera en bit sommar till en tråkig dag i November när alla har influensa och den sista bussen gått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar