tisdag 18 januari 2011

färgskala grå

I dag behövs det många pussar för att sätta färg på tillvaron
På väg till jobbet idag kändes det som om hela världen badade i ett glas mjölk, någon hade spetsat mjölken så den var grådassig.
Svarta tankar kanske, folk kör ju bil som om dom stulit den på morgonen.
Slask enda upp till anklarna.
På akuten har dom VM i benbrott.
Förkylningarna står som spö i backen.
Närå, nu är inte Sverige som snyggast, längtar som en galen efter en ljummen dag i Juni, skaldjur och rosévin, salta bad på stranden, gahhh va långt bort det känns.
När jag kom in i kapprummet på skolan idag var det som att gå in i en illaluktande vägg av fukt och gamla skor.
Barnens kläder luktade blöt hund efter skolans lek och plask i slask, så jackorna åkte in i tvätten.
Jag och maken är inne på vecka två med GI inspirerad kost, det är förtvivlat gott och bidrar faktiskt till positivt tänkande i denna gråblöta vardag.
Ikväll stekt blandsvamp, gröna bönor, kalvfärsbiffar och grönmögelost på det , vilande på salladsbädd, yummi.
Med risk för benbrott tar jag en vardagsgrå promenad på det och hoppas att något hekto förbränns för detsamma.
Nu ska jag ta på min pyjamas, som jag längtat efter sedan jag tog av den för 12 timmar sedan, sedan krypa ner med min kära bok.
Varför kan inte bokläsning bränna kalorier?
Blev frestad med grönhärlig prinsesstårta hos min idag 75 årige fader men tog bara en centimeterbit för att inte vara ohövlig.
Hoppas att nästa dag är en dag närmare våren, känns långt till gröna blad och gräsmattor just idag.

1 kommentar:

  1. Vännen... Hoppas kalaset för din pappa blev mysigt?!
    Isabelle beskrev också vädret bra när vi gick ut på lunchen: "Fyra nyanser av grått"....
    GI är bra! Försöker med detsamma här på hvitfeldtsgatan. Det ÄR gott med broccoli istället för pasta, ris eller potatis.
    Hoppas pyjamasen sitter fint:)

    Kraaam
    Ida

    SvaraRadera