onsdag 5 januari 2011

snö snö snö soft o vit

...ett nytt år har börjat och det verkar se ljust ut.
Soft och vitt omgärdar sinne och själ.
Vi längtar och planerar för ett skimrande 2011 som obemärkt smygit in och lagt 2010 bakom oss.
Inga brutala nyårslöften, men önskningar om trevligt resande under året.
Detta var jag tvungen att hugga tag i omedelbart.
Snövitt täcke har bäddat in recidens Backe sedan början på december och ljusterapi ingår i konceptet.
Kanske därför jag känner mig pigg och lättrehabiliterad ?
Kanske därför resandet lockar?
2010 reste vi bara till Gotland och inte en enda utlandsresa!
Vi hade helt enkelt inte lust förra året, för bra liv här hemma kanske?
Ångest och dåliga dagar ingår ju i livet, har man passerat 40 år bör man ha kommit till den insikten för hälsans skull ( den mentala ).
Vi har det oförskämt bra med braskaminen som sprakar var eviga dag, gäster som kommer och hälsar på, god mat i långa banor och friska är vi!
Ta i trä...vi är så lyckligt lottade att jag bland oroas för mina barns framtid utanför denna smidighetskuvös.
Bokade i går resa till Paris för att fira vår 10 åriga bröllopsdag 2:a Juni, då passar vi på att stanna hela helgen.
Våra små hönor måste ju få softa i Marais, åka hissen upp i Eiffeltornet, springa benen av sig på Disneylandet, äta spaghetti i latinkvarteren, smaska på en croissant i Tiúlerierna och guppa i båten på Seine.
Jag har haft månget huvudbry var vi ska bo och tittat igenom 100 hotel minst, det är ju så jäkla svårt att avgöra från bilderna på nätet hur det egentigen ser ut.
Vad säger magkänslan.
Kvällen i går slutade med fyrkantiga ögon och illamående efter flera timmar framför dumdatorn, naturligtvis strulade SAS hemsida precis när jag skulle boka så jag bokade genom Easyjet istället, då blev SAS resan billigare än på SAS hemsida??!
Frustration som iofs resulterade i en billigare resa.
I dag fick jag ett jätte bra tips på en hemsida där man även kan hitta lägenheter att hyra, ca 700€ istället för över 100€ på hotel, det är dyrt båda delarna men så är det ju i Paris skulle jag tro.
Nu är ju barnen såpass stora att dom inte halkar med på köpet när man reser längre så allt är ju dubbelt så dyrt mot när bara Tobbe och jag hade semester i det andra livet innan barnen.
Jag är också såååå lyckligt lottad att jag får åka till NY i Februari och bli bortskämd med god mat och seigtseeing, kanske en och annan cosmopolitan eftersom temat är sex and the city!
Jag tackar min fina arbetsplats att jag har förmånen att representera oss på denna trip som även kommer ge så mycket soft inspiration för framtiden och make-upén samt vårt 5 års jubileum som är 1:a April.
Tänk att till hösten ska gosiga Molly börja i förskoleklass och vi lägger dagistiden bakom oss.
Vår fina fina Hugo fyller 8 år i Mars och börjar bli en kille ingen småunge längre, han har andra tankar kan ta ett annat ansvar och har en härlig humor, även ett härligt humör, härligt och j-ligt vissa dagar men det är ju generna, vi kan liksom inte skylla från oss där.
I går köpte jag mig två nya mössor så nu är jag rustad för att gå ut i snön igen och längta mig bort till resorna vi har framför oss, när försommaren kommer till Paris och ljumma vindar sveper över oss, känns främande nu, men det är åt det hållet vi vandrar.
Soft soft som snö, kommer ändå en dag tö.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar