lördag 29 maj 2010

cava dag

...idag smyger sig softheten fram med olika skepnader.
Redan igår hade vi en riktig flow dag på jobbet, härliga kunder i strid ström, nöjda och glada.
Doft av lavendel, lugn musik, trevliga människor.
Sedan vandra iväg för att se Sex and the City filmen ( som absolut lever upp till mina förväntningar ), långt lyckopiller och sedan glida vidare till lilla Helfwetet med kurrande mage.
Om än bara gröngölingar i servisen men en portion anti pasti stillade vår vrålhunger ihop med en flaska vin och softa samtal om livet, va fasiken toppar det?
Jag fick på fredagen levererat en låda läder från min designer vän Gunnel och nu är jag klädd i soft pink hela långa iskalla sommaren, grymt mjuka och komfortabla snygga melmelli kläder.
Jag blir melankonisk såhär på lördag kväll medan Tobbe och jag provsmakat oss igenom en flaska cava.
Jag är så lyckligt lottad och tacksam över mitt liv.
Jag har förmånen att ha en fantastisk familj, underbara barn och en härlig man, vänner som jag har ståltrådssäkra band med.
Jag önskar verkligen att jag förtjänar detta liv med softmjuk guldkant.
Likt Nalle Puh skänker jag tacksamhet till det lilla;
...solstrålar som silar genom skir grönska
...lugn och frid i sinnet
...tacksamhet för allt jag har
....stannar upp och suger in det lilla magiska i vardagen
...ärliga härliga vänner med klokheter i evigheter
dåliga dagar som vänder och skänker en bra dag nästa dag, att i det svarta finna en tröst i att det ljusa tar vid....
...livet skänker champagne bubblor och bubblor i svart dysterhet, båda ingår i livets cava.
Jag tar ett steg tillbaka, skänker en tacksam gnista mot sommaren och livet.
Livet som gror.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar