söndag 9 maj 2010

söndag 9:e maj, senvinter

Kylan verkar hålla oss i ett järngrepp.
Min temperatur mätare i bilen säger plus 6 grader när jag kör några kilometer norröver på kustvägen halv tio på söndagsmorgonen.
Idag fick jag en" flashback" på väg till min första golflektion.
Senast jag provade var en vårdag på Haverdals golfklubb medan regnet piskade ner, det verkar vara " the story of my golflife ".
Lite körig i magen är jag, beror det på min positiva stress/ prestationsångest eller har Tobbe smittat mig med senvinterkräksjukan?
Jag vankar ett litet varv runt golfshoppen, kring detta okända territorium med människor i piké, keps med golflogga och gigantiska paraplyer monterade på deras vagnar.
Vindtäta funktionsmatrial så långt ögat når.
Självklart har jag påklädit mig en utstyrsel som gör att jag ser ut som om jag kunde spela golf...bra.
Som ni vet lever jag under deviset -fake it until you make it.
Leker jag att jag är en hyfsad golfspelare så kanske min hjärna tror på det och höjer prestationen?
En mycket sympatisk golflärare tar hand om mig, han visar alla grunder och berömmer mig flitigt, självklart slår jag långt och rakt, det är väl så man ska göra?
Sedan får jag i läxa att träna så jag tar i hand och tackar, sedan ställer jag mig för att slå ut en hink bollar, och då går det ju mindre bra.
Kan det vara så att jag börjar bli trött efter en timme och lite avslagen, tappat koncentration och tränaren står inte bredvid och korrigerar dom där minismå detaljerna som verkar vara avgörande?
Nåväl jag ger upp när spannen boll har sinat och styr kosan mot ett territorium där jag regerar, dvs Ica Maxi.
Efter en timma där har jag med mig mat hem till den längtande familjen och söndagen kan fortlevas som en slappedag med ytterst små ansträngningar.
Jag har spridit ut hönsgödsel på valda delar av rabatterna i trädgården och utfodrat grannar och familj med gräddtårta.
Alla har alltså fått lite gödning så nu tror jag att jag ska ta en promenad.
Det är Söndag den 9:e Maj och allt är väl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar