torsdag 20 maj 2010

wooom så gick en vecka


Så är det torsdag och veckan lider mot sitt slut.
Jag ser fram emot en helg med; först en brudsminkning på Lördag morgon, golflektion Lördag klockan 15 och däremellan städ tvätt och fixande i hemmet.
På Lördag kväll är det ju melodifestival vilket är ganska festligt.
Tiden liksom rusar fram och våran kalender är så fullmatad med stort och smått att jag liksom får fartränder bara av att passera den.
Känner dock att veckorna som passerat har haft mycket positivt innehåll och närapå ingen skit, det får man ju fira...kanske redan i morgon med att provsmaka skumpan vi kanske ska bjuda familjen på när jag fyller 40 år....
Ikväll var det så härligt mjukt och ljummet i luften, tusentals dofter och fåglar med fnatt.
Jag stod ensam på ranchen ( golf ) i Tylösand och matade iväg 55 bollar med växlande frustration, ömsom vin ömsom vatten...kunde ändå inte låta bli att njuta av strandskatornas skriande och den mjuka grönskan allt är inbäddat i.
Känner mig mycket som en nybörjare och OOPs det är jag ju.
Avslutade mitt besök på Tylösand idag med en promenad på stranden...ahhh, inte konstigt att man är så bortskämd när man är på semester, vill ha mer vit sand och klarare vatten, stranden vi är vana vid är ju fulländad.
Visualisrade framgång harmoni och lycka under min promenad så nu ska jag avvakta och se om det kommer resultat på det.
Lika snabbt som dagarna rasslar förbi rasslade idag golfbollarna rakt ut ur automaten ut på golvet när jag hade glömt att sätta en uppsamlingshink under utsläppet.
Snabbt som en vessla slängde jag mig för att samla upp 24 bollar som likt en lavin spred sig på den lilla golvytan.
Måste förbränt någon kalori där.
Livet borde ha en uppsamlingshink så att alla dagarna samlades i en korg och man lugnt i sin egen takt kunde plocka en efter en.
Och när man är redo för en ny vecka går man till automaten och stoppar i en veckopolett så får man lagom många veckodagar att spendera i önskad takt.
Så är snart en vecka till ände och jag blickar framåt, i morgon är en ny soft dag.
Ska plocka den som en boll ur livets hink.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar