fredag 2 juli 2010

en solig saltig dag

Ännu en solig saltig baddag på semestern och nu har v nog skrapat ihop till tillräckligt med dagar för att kännas som vilken flashig Mallorca vecka som helst utan att man spenderat en förmögenhet på mat.
Stränderna vi har inom en 10 min radie är i världsklass, I love it!
Känner att vi hunnit mycket denna veckan dessutom, umgänge med kompisar och nyttouppgifter av olika slag.
Luggklippning, mugghämtning, paketköp, bullbak, städning, pyssling, bibliotek, mat och lek med vänner mm.
I morgon kommer Torbjörns storebror Rolf med familj till Halmstad, dom är annars bosatta fjärran i Östern utanför Hong Kong.
Därav har jag fyllt frysen med kanelbullar och kylen med sillar, gräddfil, gravad lax, jordgubbar, vispgrädde, nypotatis och kött att grilla, nu kan vi bara ta dan som den kommer så finns det mat, får nog tyvärr ta en sväng till Systemet i morrn för vi har slut på rosévin, katastrof ju....
Midjemåttet är rågaat kan man säg så jag handlade även en låda nutrilett på Ica idag, allt för att balansera det goda, lite för goda livet.
Det är för lite timmar på dygnet i morgon, jag borde hinna in till stan innan elva så vi kan vara på stranden vid elva så vi kan vara hemma igen vid halv tre...typ, ifall någon vill ha kaffe och titta på fotboll....
Lyxig är känslan av saltstamande skinn, ljumna vindar, glass i stora lass, frukost på altanen, fönstret öppet hel natten, nyvattnade tomatplantor, mogna solvarma smultron, kylande bad och strävt badhår.
Barnen uppkrupna i soffan med morgonrock efter duschen, trötta efter en hel dag ute i solen, sandlottsarkitektur och glassätning.
Jag somnar mätt trött och slumrande nöjd med en ljummen bris i kvällningen, nöjd att jag kan ta dagen som den kommer, och fånga den.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar