tisdag 27 juli 2010

onsdag ääätisdag eller fredag?

Vilken dag är det egentligen?
Ja just det bara Tisdag, märkligt hur tiden bara stannade upp och började gå långsamt när sista dagarna på semestern rusade fram, märkligt med tid och dess stretchbarhet, hur mycket lycra är det i en Måndag egentligen?
I denna Tisdag har det framförallt varit soleil!
Än en dag i sol och strandväder, än är vi välsignade med sommaren vi aldrig kommer glömma, solblekt är namnet och urblekt är ordet.
Cyklade på min sega cykel till jobbet i morse, måste ha kommit grus och björkfrön i kedjan för mosigt rasslar den fram och tvåans växel tuggar som om det vore femman.
Eller så är det min kondis som är rasslig?
Nåväl fram kom jag, svettig.
Jobba jobba, hann med allt och lite till.
Cykla, trampa, knarr, knissel hemåt vid tre och direkt i bilen mot Vilshärads strand och bad ihop med la familia i kristallklart vatten, gahhh va skönt.
Jag är mycket nöjd med min rundsmörjning med Matis brun utan sol igår kväll efter en avhyvling med peeling.
Sedan hemåt och medan maken trollade fram Thaimat ( hämt) så duschade jag och fick tvätta dotterns hår för första gången på ett halvår utan alltför mycket tandgnissel.
Efter lite pyssel och nybäddade sängar tog jag min knarr ner till Grötvik.
Träffade genast några rara tjejer och slog mig ner på en bänk sedan anslöt mitt sällskap med klirrande flaskor i lasten.
Sedan satt vi kvar på bänken tills träsmaken tog överhanden ikapp med myggen, mycket klokprat och asflabb.
Så när vi packat ihop våra korgar och cyklar tittar vi ut över vattnet i Grötvik och den magiska synen av fullmånen som speglar sig i vattnets bläckmörka blanka yta.
Magiskt.
Ett härligt sätt att knyta ihop påsen på en Tisdag, Torsdag, Fredag eller vardag.
Fånga dagen vilken den än är.
Hur du vill och var du vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar