söndag 25 juli 2010

sista semsterdagen

I dag är det min sista sommarsemester dag.
Jag har precis vinkat av en utav sommarens övernattnings gäster.
Till frukost kockade maken amerikanska pannkakor, färska bär, frallor, kokt ägg med kaviar, vaniljyoghurt, flingor och juicer i olika smaker, ahhhh vad mer kan man önska av en sen frukost efter att ha sovit länge.
Min semester har varit perfekt som ett retusherat vykort.
Ändå kan jag inte få nog.
Det goda smakar mer, kommer bli fet och lat om jag inte återgår till vardags lunken.
Ja, sedan blir det som det brukar, på en dag eller två är man tillbaka i den vanliga andningen och det flyter på.
Idag ska jag ruva på den sista karamellen i godispåsen, ganska skönt att lite lätt sommarregn faller.
Sista semesterdagen, men en vecka till finns sparad om något dyker upp.
En oväntad godis påse fastän det inte är Lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar