fredag 30 juli 2010

fredags, nys

Så är denna veckan till ende och man är inne i sina rutiner, tja förutom den stora lättnaden att slippa barnen i logistiken.
Gah, va lätt allting är när man bara har sig själv att ro runt i kanoten!
Känner mig alldeles fredagstom i huvudet.
Dagens eko liksom, har skrattat gott åt saker idag jag lär leva något år extra, gud va härligt det är när tårarna slaskar ner för kinderna i asgarv.
I morgon blir det lite kneg till och sedan direkt iväg mot Bohuslän där goda vännerna har lugnet och friden i rymlig sommarvilla.
Gah igen, vad skönt att drulla runt där om än i raggsockar och gummistövlar så i alla fall långt ifrån mina vattenpölar hemma på gatan.
Kånkade hem mina väskor ikväll och slogs av hur mörkt det var när jag av vana sneddade in genom Norre Katts park.
är det tantvarning att jag genast såg hur skuggorna gömde väskryckare och våldsmän?
Nåväl jag hade turen att nå fram till min bil oskadad, förutom ryggskottet av alla tunga väskor över axlarna då.
Nu har aftonen lagt sig och jag ska slå knut på mig.
Har fått levererat ögonfrans medecin som gör att dom blir längre, men min ömma moder har dom i sitt förvar, gah igen! jag vill börja igår med min kur, har väntat ett helt liv på kraftfullare ögonfransar!
Rapport kring resultatet kommer ...
Fredag igen och jag nyser, fryser och myser, inte utan att en liten höstloppa har hoppat in i mitt medvetande.
I morgon kanske sol?
Lördag, mys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar