lördag 16 januari 2010

ärlighet varar

Ärlighet varar längst och tydligen är detta en trend som vankas i år.
Enligt trendinstituten kommer vi attraheras att läsa om riktiga människor som vågar visa sina svaga sidor...ojojoj, detta låter bra för mig.
Varje dag vaknar jag med ambitionen att hinna med tandtråd, pilates övningar och kliniskt rent hem, innan frukost.
Jag måste erkänna att jag misslyckas med alla tre önskningar direkt, innan klockan slagit 08 en vardag är ekorrhjulet igång och rullar snabbare än jag tänkt mig.
Är jag en tidsoptimist? Javisst och innan barnen hann jag många gånger med det jag föresatt mig.
Men nu när två och ( ibland även hanen ) ska blandas in i cirkusen finner jag mig frustrerat stå med massa skit jag inte tänkt in i min tidsplan, typ hitta lego bit med 4 pluttar-grå, snabbt.
Där frös en pilates övning in.
Idag ska jag inte hinna så mycket mer än pilatesövningarna ( trött på dom redan...) klä på mig, sminka mig, vispa ihop och steka pannkakor ( läs nu snabbare o snabbare ) plocka undan torr tvätt, dammsuga, städa toaletterna, plocka ut julpyntslådorna i garaget, städa av skrivbordet som är belamrat med pärmar o papper, klä på barnen finkläder, åka på kalas, hälsa på mina föräldrar o äta kvällsmat, läsa ut en bok och somna igen.
Sådär ser ju en soft dag ut.
Hyrde tre filmer igår, köpte sedan en lilla kycklingen dvd på lill Ica för 20 kr...gissa vilken film som alla ville se?
Jag älskar att filmuthyrningsstället låter en hyra en vecka då ökar oddsen att filmerna blir sedda eftersom det bara är skit på tv numera, förutom söndag på tv 4 Johan vadhannuheter kriminaleren var jättebra...och på spåret tantpoäng är ju underhållande.
Nu ska jag kasta mig in i mina göromål likt kvasthilda i morgonrock ska jag kicka igång med pannkakssmetvispning, spännande yeah!
Trevlig lördag ärligt talat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar