lördag 9 januari 2010

kloka tankar

Har inte en enda klok tanke i huvudet.
Går runt och är så tacksam nuförtiden, tror att detta ska bli ett fantastiskt år, har liksom redan börjat så skinande vitt och magiskt gnistrande.
Igårkväll var det fredagsmys som varje fredag numera i många hem.
Jag fick fantastisk god spagetti o köttfärs sås med riven parmesan o en liten god sallad vid sidan av, till detta ett glas rött vin.
Sedan gjorde jag o barnen en marängswish med tinade jordgubbar o daim o jordgubbsglass, inte kattskit det heller.
Det börjar märkas att ungarna har haft ett långt jullov ihop, dom kommer ihop sig om saker nu och kivas om rättvisa och vems tur det var osv, känns igen ifrån allas uppväxt med ett syskon gissar jag.
På spåret sågs och sedan Morden i Midsommer medan brasan sprakade, det är jätte kallt ju!
Idag vaknade jag med en go förkylning, nys nys nys, efter frukost tog Tobbe barnen med sig och skjutsade dom till Strömsnäsbruk där farfar bor, dom ska sova där inatt för vi ska på middag utan "kids".
Jag tog en Ipren och gav mig ut på en promenad i solen och den gnistrande snön, allt för att samla på energi så förkylningen kuvas i sin linda.
Nu är jag förtvivlat sugen på att ta bort allt julpynt, får se om jag hinner innan aktiviteterna inför middagen börjar.
En maskin tvätt är på gång och diskmaskinen piper att den är färdig, en husmors vedermödor är en aldrig sinande ström av åtagande i hemmets härd!
Nåväl prio ett är 5 övningar på pilatesbollen innan dusch och sedan får vi se vad klockan blivit om julen får dröja sig kvar till imorgon.
Vilken tråkig blogg idag.
Har inga kloka tankar.
Ska trycka ur mig en soft tanke nu...
Låt söndagen bli en vilodag, det är soft...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar