torsdag 28 januari 2010

Tja

vad är min tanke idag, tanklös, utan tankar, tom i tanken...januarifierad.
Varje morgon strider jag med lusten att ligga kvar, vilket mina barn inte gör lättare med sina sega pustande och frustande från uppvaknande till leverans.
Det är så dj-la frustrerande att piska på dom små hönsen vareviga morgon, tjata sig hes, gnata och till slut bli sur o tvär och inte gilla sig själv och sin attityd.
I helgen ska jag i ackompanjemang med mamma o syster åka på spa i Torekov, passar fantastiskt bra, känns rättvist.
Börjar lördagen med att sminka en tjej som ska gifta sig, jätte söt och perfekt hud, blir inte så tufft att leverera i detta fallet.
Ikväll hägrar soffan och något mumsigt, känner mycket som en kvinna känner sig en gång i månaden...du vet.
Igår försökte jag hålla mig utan att äta på något efter kvällsmaten, kollade på en film jag spelat in och hela handlingen cirkulerade kring en mor och dotter och deras konditori...tårtor i vartända klipp, till slut kurrade det högljutt i min mage, sockertarmen tror jag.
Men jag höll mig.
Klockan är 20:39 och jag undrar om jag snart ska krypa ner i sängen och sova istället...
godnatt, tja eller?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar