söndag 17 januari 2010

söndag amen

Detta äro vilodagen, vi helgar den jätte mycket hemma hos oss.
Just nu steker jag en omelett o rostar bröd medan Molly tittar på Lejon kungen och Hugo läser någon bok om kroppen, var och en paddlar sin kanot liksom.
Maken har varit bortrest sedan lördag morgon och nu börjar han bli efterlängtad.
Har provat på att torka äppelskivor i ugnen idag, blir som äppelchips, soft.
Det är dom sista egna vinteräpplena från egen odling som vi konsumerar nu, småfåglarna på altanen smaskar på de mindre fräsha och jag gör nog äppelpaj på dom sista 5 som nu ligger kvar.
I morgon ska Hugo stå på skridskor för första gången med skolan på utflykt, det framkallar inga mysiga känslor i min kropp, mina barndomsminnen ihop med skrillor är inte positiva, jag är glad att det blir någon annan som får visa honom första gången, som kanske har en positivare syn på detta samt utbildning i att vara pedagogisk.
Ush varför ska vissa saker framkalla en så otrolig prestationsångest?
Jag vill bara att båda barnen bums kan simma, cykla, skrilla och hoppa bock i gympan, stackare som har den inlärningen framför sig.
Så idag gör vi det vi gör bäst.
Softar.
Amen.

2 kommentarer:

  1. Behöver man kunna åka skridskor? alla har sina
    särskilda intressen och kunskaper,det handlar om att ta vara på dom.Jag tror Ni är på rätt väg.
    Morfar.

    SvaraRadera
  2. tack morfar, tur att jag har ärvt dina gener för klokhet...

    SvaraRadera