tisdag 12 januari 2010

värk

Jag vaknade idag med kramp i magen, fick springa i lätt skritt till dass flera gånger innan frukost.
Barnen gick med på att vakna tidigt trots att dom varit så bortskämda med sovmorgon i flera veckor nu.
Som tur är har jag en rutin att förbereda så mycket som det går kvällen innan så barnen kunde själva klara sig igenom sina morgonbestyr medan jag låg helt matt på soffan och stönade ur mig olika kommandon.
Det vände åt rätt håll så jag tog en tugga på en rostmacka och knölande in barn o packning i bilen, färden gick mot skola och dagis.
Idag hade jag lovat Molly att stanna en timma innan jag åkte till jobbet, himla mysigt att känna in deras miljö och hinna prata lite med fröknarna .
Jobbade 10 till halv tre och var så j-la trött fem i halv tre då jag kände att jag snart kunde kapitulera och åka hem o leva ut min bleka huvudvärks själ.
Nu äntligen hemma, vågade ta en liten mild latte o en kanelbulle med en ipren upptill, liksom kan man misslyckas med socker, kolhydrater, koffein o ipren?
Mycket riktigt kan jag nu känna hur livet är på väg tillbaka till mig och jag ska fira det med att lägga mig o läsa medan barnen tittar på film.
Jäkligt knivigt att tänka ut någon kvällsmat dock, barnen får fiskbullar, kanske blir det bara macka till oss? trist...
Tack o hej då till denna mediokra tisdag, tur att imorgon är en annandag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar