tisdag 8 december 2009

ett kräk

I natt kräktes Molly i våra sängar.
Hon hade den goda smaken att välja det kuddfodralet i sängen som var udda, good girl, helt otroligt dock att jag precis bäddat med rena lakan.
Minns att det var likadant med bebisar, så fort det var en färsk o fin blöja skulle den bajsas i!
Lagen om allting jävlighet?
Nu känner jag mig ungefär lika fräsch som en sur disktrasa man skulle slängt för längesedan.
Zzzzzzzzzzzzzz
Sur.
Vad tänka för klokt denna dagen?
Med tanken på en lag om alltings jävlighet, måste ju också finnas en dos ödmjukhet?
Ödet tycks vara att vi ständigt ska utvecklas att tänka i klokare banor, men att det ska vara motstånd så vi prövar våra tankar o ifrågasätter vad vi står för innan det förankras i vårt sätt att vara?
Att hitta flow ( receptet är att i en kurva hitta balansen mellan uppgift och kunskap för att få flow= flyt, dvs för lite kunskap till för stor uppgift ger frustration, för stor kunskap till för liten uppgift ger apati. )
Fick lära mig lite kloka saker av den goda fotografinnan härom sistens, vilket har medvetande gjort mina förmågor att klara kommunikation bättre dvs tala så att jag når fram och blir hörd.
Frustrations känsla= öka kunskapen om en bättre kommunikation.
Vi kom fram till myket klokt över lussekatter o glögg.
Mycket intressanta reflektioner.
Jag vill gärna få ur mig allt min hjärna producerar innan det blir för trångt i mitt skatbo, så jag pratar ut alla idéer o frågor och har inte alltid säkerställt att den jag pratat med har hört skillnaden på det jag tyckte var viktigt och det som mest är kallprat.
Jag ska därför se till att vara tydlig med det som är viktigt, och sålla bort en del av det oviktiga.
Jag måste få någon typ av " kvitto" på att jag har blivit hörd när jag vill vara säker på det.
Bara tanken på att det är mitt ansvar att bli hörd när det är viktigt för mig kändes lugnande.
Minns hur det var när jag var barn och ville att dom vuxna skulle lyssna på mig, men ibland ville ingen höra ett barns prat, vilken frustration att bli ignorerad.
Att entusiasmera andra är ju också något jag brinner för!
Hitta lösningar, se nya idéer och gå ur frustration eller apati till flyt.
Nu ska jag rakryggad göra det jag är bra på så länge det är saker som alla har glädje av och leder mot en förbättring, harmoni ska få styra mig.
Mesta möjliga harmoni o glädje till alla, vilket jul buskap jag kunde vomera ur mig med en längtan efter att bara få sova och inte behöva peppa en enda kotte!
Hoppas Molly fått ur sig allt ont och inte ska försura vår tisdag med fler uppkast.
Ingen vill ju vara ett kräk.
Bara en sund krake med ljusa glimtar om en bättre värld.

1 kommentar:

  1. Mmm... fina insikter... blir så glad när jag läser dina rader. Du är så klok och med rätt verktyg låser du upp dörrarna till ännu mer av den varan som du bär inom dig.
    Jo... kommunikation är en nyckel... till förståelse. Överföra idéer. Gå i någon annans skor...låta någon få pröva dina. Bygga kärlek.
    Och all denna magi kan vi skapa i vår vardag.

    Tack själv för att du hjälper mig att låsa upp fler portar... bara genom att snacka med dig/läsa din blogg så klonkar det ner insikter i bönan här.

    Så fortsätt med det!!!
    Kram
    M

    SvaraRadera