onsdag 9 december 2009

goda bullar

Jag har uppfunnit en tidsmaskin.
Stanna upp en gång om dagen och reflektera över din dag.
Har du makten över ditt välbefinnande, eller låter du dig själv vänta dig att någon annan ska fixa det?
När du skriver dagbok eller som jag blogg märker du ditt livs innehåll och det blir matigare.
Jag reflekterar och mina tankar och lösningar ter sig mer realistiska och påtagliga när jag satt dem på pränt.
Tack alla som läser mina ord och berättar när det givit dig en god reflektion!
Rulla choklad bullar med din lilla sockertopp.
Stanna opp, sedär en guldkant på tillvaron.
Skit i det som inte är viktigt, gör en fjäder av en höna.
Snart blir det en god JUL!

1 kommentar:

  1. Eller hur! Ett bra samtal; med dagboken, polaren eller kärleken... kan göra under.
    Själv skriver jag ibland riktiga dialoger... ganska roliga att läsa efteråt. Men det funkar!
    :-)
    Häpp
    //Fröken Filosof

    SvaraRadera