onsdag 30 december 2009

framåtblickar

Ska jag sia om det år som jag har framför mig?
Vi har redan startat ett sparkonto för en långresa 2011 el 2012 så lite svångrem på spenderandet väntar för att kunna spendera lite mer när det beger sig.
Autogirot surrar till den 27:e varje månad, klirr.
Drömmar om kritvita stränder o gnistrande azurblå vatten.
Under 2010 kommer jag naturligtvis träna två gånger i veckan och då slipper jag alla problem med min rygg, känner mig snyggare, mer energifylld och stark.
Hugo o Molly kommer fylla 7 och 5 år och utvecklas till mer självsäkra och trygga barn med massa ny kunskap och glädje.
Jag hoppas verkligen att Molly ska känna sig mycket mer trygg och självsäker, just nu går hon igenom en jätte känslig fas av vibrerande känslor och svaghet.
Önskar att jag ska finna redskap för att hjälpa henne att bli stark i sig själv.
Deras barnkalas kommer bli mysiga och roliga ihop med deras goa vänner.
Sedemera kommer jag med glädje fylla 40 år i Juni och det kommer jag fira i olika etapper, dels med min familj kanske med en middag med massa god mat som jag älskar! vackert dukat och smarrigt.
Dels med mina vänner på något enkelt men kärnfullt vis! Kanske öppethus med mingel o god musik en härlig sommarkväll?
Jag kommer att göra mysiga och intressanta saker ihop med väninnorna tex. föreläsningar, kallbadsmåndagar, afterwork o hotel frukostar.
Samspelet med mina själsligt rika vänner är födan till min växande själ och mitt liv som jag känner stor tacksamhet och ödmjukhet inför.
Tobbe och jag kommer göra 2 weekends med barnvakt till barnen så vi rår om varandra.
Att ta en timeout och bara vara på tu man hand med varandra lever vi på sedan under månader och minskar ner på missförstånd o irritationer.
Vi har verkligen en helskön relation som bygger på ett snart 20 år långt förhållande i ständig tillväxt, det kräver näring såklart.
Tobbe är min bästa vän och min tryggaste hamn.
jobbet kommer jag känna lugn harmoni och stimulans med utveckling.
Jag trivs på mitt jobb och ser fram emot ytterligare utveckling som gör det till en ändå bättre plats för både kunder och oss som jobbar där, jag ser det som mitt stora intresse att se nya vägar för att förstärka våran utveckling ändå mer.
Kanske försöker jag finna mer tid för att skriva mer och kanske kunna ta betalt för det? Järva tanke!
Min mamma och pappa kommer att känna sig friska och krya, trots de krämpor som obönhörligen hör till ett åldrande hur trist det än må vara.
Det är mysigt att hinna umgås med barnens mormor o morfar någon gång varje vecka under året och dom kommer även vara mycket med barnen som älskar dom.
Både farmor o farfar med respektive o Tobbes syskon är viktiga i våra liv, alltid underbart att umgås.
Jag hoppas på att få chans att träffa min syster lite mer, vi borde göra något vi systrar åtminstone en gång om året ihop.
Om jag synar detta noga så är det bara en liten stretch ifrån hur det passerade året 2009 såg ut och med backspeglen i handen var det ett väldigt bra och innehållsrikt år.
Vi är tacksamma för att vi har så mycket möjligheter och förmåner.
Inget är för givet.
Visst är det snart ett nytt år, men i mitt liv flätas det ihop med hela livsväven och jag tar nog mina bokslut lite mer spridda över året när något ställer bekvämligheten på sin kant och hotar min trygga lilla innegård.
Svart o vitt, ibland drar ett svart moln fram och överskuggar det goda livet, det gör att jag tvingas vrida o vända lite, röra runt o lyfta på gamla dammiga stenar.
Idag är jag glad att inga moln drar fram.
En gnistrande vit vinterdag har serverats och vi har njutit den.
Imorgon blickar jag framåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar