fredag 18 december 2009

fredagsmys såklart

Fredagsmys, är det någon som inte praktiserar det?
Önskar du dig fredagsmys och så slår det in, hade det blivit det om du aldrig hade uttryckt att du gillar det?
Ikväll har vi mumsat lite julmat o tagit ett glas vin, lite presenter att ta med oss på helgens turné är inslagna och framställda.
Nu gäller det att packa, lakan, extra kuddar lite leksaker och ombyte och ett glatt humör!
Idag har många handlat julklappar men jag har också haft chansen att dela ut lite presenter till mina goa kollegor som jag vill ska peppa dom så som känner att dom gör ett bra jobb hela tiden.
Det är så roligt att ge en positiv överraskning, något oväntat.
Jag kände efter sista kursen i företagsutveckling att det är så lätt att visa uppskattning med lite enkla medel, alla jag har frågat om dom vill sponsra en goodiebag till mina kollegor har sagt ja, det gäller bara att fråga!
Är det där på trösklen vi ofta står och väger?
Vi vågar inte be om det vi vill ha, tror att andra ska läsa våra tankar vad vi skulle bli lyckliga av?
Kanske det är julens bästa tips att även som vuxen skriva sig en önskelista så kommer den att slå igenom, affirmation och önskning.
Min uppmaning till dig är att du ikväll skriver upp 5 saker du önskar dig kanske du hellre vill ha en upplevelse?
Kanske kan det också vara en utmaning att tänka ut något till 3 personer som dom inte hade väntat sig, ett handskrivet julbrev som kommer dagen innan julafton? en skattjakt på juldagen?
Ha en förtrollande helg!
Kram Santa China

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar