måndag 14 december 2009

idag

Idag har jag gjort så mycket, hurra vad underbart produktiv jag känner mig!
Morgonklockan ringa vid 7.
Saknas bara en galen tupp för att vrida upp kacklandet hos Backes mellan 07 och 08:15.
Färdig och förberedd frukost startas igång och efter julkalendern intages den.
Doften av kaffe sprider sig medan mamman tar en snabb dusch och hårtvätt.
Barnen får öppna sina julkalenders paket.
Ska dom bli glada eller besvikna, jag hålls på halster.
Iväg i sista sekund till skola och dagis, leta upp förlorad mössa och sedan iväg till jobbet.
Glömt matlåda, hittar pizzarester jag skulle ätit i lördags, mums, ja faktiskt!
Jobbar 9 till 13 far fort till skolan och föräldrar, barn o fröknar fikar samt fröknarna får julklappar för dom jobbar så hårt o bra med barnen.
Samlar in flocken på två och åker till Riccardo´s (riccardos.se köp pepparkaksglass annars blir det inte jul ) hämtar julglass i olika smaker o sätter hemma i frysen.
Ingen idé ens att stoppa motorn på Mercan vi drar till Svennsons och tigger fika, klämmer lite på Pellas trumskinnsspända gravidmage, kanske en sista gång innan leverans?
Hem och lämna av barnen vid 17 eftersom gymet hägrar med aerobic dance 17:30.
Snabbdusch och hämtas upp av kollegorna för promenad över Nissan till Anettes nya finfina lägenhet på Nissastrand, kalvkotlett med smarrig sås och cremebrulé till dessert.
Massa härligt prat o skratt till kosan vänder hemåt vid 23.
Hem och tömma diskmaskin, plocka undan tvätt, förbereda nästa dags frukost, fylla i papper till försäkringskassan med vab dagar, lägga fram morgondagens kläder till alla, ( utom Tobbe ) kolla facebook och skriva lite blogg för att komma ner i varv.
En klassisk dag i mitt liv.
Längtar efter jullov och flera heldagar i pyjamas?
Jajamen, glassen ligger redan och väntar i frysen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar