tisdag 29 december 2009

slirrk, slurp


Imorse föll vackra perfekta snöflingor ner o gjorde landskapet avväpnande vackert trots den tidiga timmen.
Jag har haft mardrömmar tre nätter på raken och vaknar tidigt alldeles genom svettig o fylld av ångest.
Tände ljusen i ljusstaken och lyssnade på internet radio soft från Italien på Itunes, så vackert o rofyllt att jag ville konservera stunden för evigt.
Slurp va gott med en nybryggd kopp kaffe då, min nya nespresso bryggare står så fint på bänken men alla kaplsar med kaffe är slut, abstinens efter mindre än en vecka, längtar efter en perfekt bryggd kopp kaffe på 15 sek.
Nåväl klockan tio skulle jag sitta hos frissan och med all säkerhet serveras ett mindre badkar med kaffe.
Tre nya färger slingor planterades på min skalp o jag ser nyfräsh ut i samma färger som tidigare, råg, honung o barkbrunt.
Slirk vilket vidrigt väglag att skjutsa runt i, önskar kallare med snö som inte genast blir till slime med slushis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar