onsdag 17 februari 2010

cool

nä mer cold faktiskt...huuuttterrrr, ska strax masa mig en i en dusch så jag får upp värmen och luktar anständigt igen!
Idag började min dag med en aha upplevelse.
I morse kom jag sekunderna efter en annan mamma med son i Hugo´s klass, stackars kille var helt utom sig av sorg och ville verkligen inte till skolan, han grät och kved och hon fick leda honom, jag blev så ledsen i hjärteroten för både honom och hans mammas skull.
Han hulkade och grät helt otröstlig och höll sig klamrande fast vid sin mamma.
Detta gav mig ett nyttigt perspektiv på när jag tycker att vi har motiga mornar, barnen går i allafall hyfsat glada men sega till skola och dagis.
Som mest har vi varit 10 minuter sena och det värsta som hänt under morgonen är att jag har tjatat och väst mig till whiskyröst.
Och vem f-n är inte seg, det är ju trots allt gråkallaste februari och jag är övertygad om att vi som grottmänniskor egentligen skulle krupit längst in i en väl vald komfortabel grotta och ätit av förrådet och absolut inte flyttat oss från brasan förrän i April när fåglarna börjar kvittra utanför idet.
Hoppas dom hade semlor i grottan för det verkar vara en instinkt så här års att förtära semlor i mängder.
Åt en soft smarrig fluffig semla igår när personen till vänster om mig, ( viktväktar facist ) berättade hur många typ points den motsvarade...jag hade konsumerat en hel dags poäng om jag hade sköljt ner semlan med ett halvt glas vin...blä.
Hur man tar glädjen ur en godsak liksom, var tvungen att ta en promenad på kvällen för då hade jag ätit mer under dagen och druckit ett halvt glas vin, hemska tanke, kände mig super fet imorse!
Och jag som låtsades att jag inte brydde mig om hur onyttigt det var med semla.
Det planterades ett frö, men just nu känns ju en bikini jäkligt avlägsen när man tittar ut genom fönstret...
Inte så coolt jo föresten coolt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar