tisdag 9 februari 2010

murrigt o mörkt

Utanför är det murrigt och mörkt, skymningen har bäddat in lilla huset i sin mörka pläd.
Började min Tisdag med att få bädda ner mig på jobbet i en skön varm behandlingsstol och prova den nya ansiktsmassagen som tjejerna har lärt sig, inte så plågsamt sätt att börja dagen på.
Bäddade precis ner min lilla höna inför kvällen, trött och färdig efter en lång dag somnade vi ihop slingrade efter saga och sång, så otroligt svårt att örfila upp sig i varv igen när man legat under ett varmt täcke med en liten arm om sin hals och tunga små flickebarns andetag mot sin kind.
Eftermiddagen har vi spenderat med goda vänner na the Tramp/ Anderssons och the Svensson girls med god fika kaffe och samtal som vi övat upp till en mycket hög intelligensnivå efter snart 7 års samvaro några gånger per månad.
Alltid lite klokare och softare vänder man kosan hemåt för att inta kvällsvard och göra kvällning.
Idag åt vi köttfärssås och spaghetti, paradnummer som alltid gör sonen varm om hjärtat.
Nu ska jag krypa ner i soffan, lägga ännu ett vedträ i brasan och njuta av House på Tv innan jag somnar för kvällen en sista gång, längtar redan ner under det softa täcket.
Morgonstund har guld i mun men, aftonro gör mig go!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar