måndag 1 februari 2010

måndag igen

oj, va hände idag när vi fick sprutan mot svin influensan?
Nä, det gjorde jätte ont, Molly bet ihop och höll inne smärtan medan Hugo vrålade och skrek som om han var misshandlad.
Enligt Lisa på BVC är pojkar runt 7 svårast, antagligen alla känslor igen som är Akilles hälen.
Idag när jag hämtade Hugo på skolan satt han i samtal med fröken och Ebba, han hade puttat Ebba för hårt i ryggen så hon ramlade framlänges och slog sig, när vi pratade i kväll berättade han att tjejerna retas och drar honom i mössan, det var därför han knuffades, typiskt tjejigt att retas och sedan oj då får värsta överreaktionen tillbaka.
Pojkar från Mars och flickor från Venus, sluta dra din pojke i mössan kvinna, han fattar inte vad du menar!
Tja jag och Molly var lediga idag så när vi lämnat Hugo till skolbänken åkte vi till konditoriet och handlade bröd, sedan en kopp fika på Tobbes jobb, efter det en sväng till Rejmes där Tobbe shoppade en volvo ( ja jag vet vi skulle ju ha något annat märke...) v50 men fet utrustning och goa skinnsäten extra allt, bara gått 1000 mil, 2009, svart såklart, vi köper tydligen bara svarta bilar.
Ja när vi nu ändå shoppar, tänkte jag så svängde jag o Mollan in på Mio och köpte en extra tv bänk, våran modell är utgående så det var 30% rabatt, en snygg plåtlåda till mina sygrejjer och sedan bar det av till Ica medan det ändå var rullning på slantarna, Ica måste ju sin beskärda del som vanligt!
Hem och käka lite lunch, har idag fått det goda rådet på Bvc att inte bry mig om att Molly äter som en bantande mygga, hennes vikt är ok och det blir bara värre av att truga, hota och tjata.
Lättnad, då behöver jag ju inte tjata där längre.
Så efter att jag hämtat Hugo på skolan efter lunchen slappade vi tills det var dags för besprutning vid 15.
Molly hade premiär för dans och rytmik på Tk idag klockan 17, dagens sista tid att passa och fastän hon var rätt mörad efter sprutan, körde hon på glad i hågen på dans och hopp.
Två trötta hjältar stupade i säng vid halv åtta idag, och snart stupar nog även dom stora hjältarna, en Måndag med denna substansen tar kraften även ur den starkaste, fastän jag klämt in en stunds middagsvila idag.
Disk, tvätt och plock har klarats av.
Middag idag blev falukorv med mos, kryddig choritso till oss vuxna.
Klockan har precis passerat 20 och jag borde ta en promenad...
Måndag igen och hela veckan framför oss, långt kvar till fredagsmys.
Snön lyser vit på taken endast mångubben är vaken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar