tisdag 2 februari 2010

Tisdag va de ja

Det känns lite som en förtrollad Harry Potter film när jag tittar ut.
Barnen myser och tittar på film kavalkad, helt ok när man känner sig lite dagen efter svinbesprutningen...
Jag brände av ett par effektiva timmar på jobbet, sedan hem och byta av maken så han fick gjort färdigt sina mysiga fakturor innan kvällningen.
Värmde lite ostkaka och fikade på eftersom jag bara haft frukt och rågbrödsmacka till lunch, vilken tur att jag svängde inom Hemmakväll på vägen hem efter jobbet så vi har lite goa filmer att mysa med denna stormkväll.
Verkar vara punka på pilatesbollen här hemma, helt soft under min kroppshydda, eller är det februari fetman som slår till?
SÅ lätt att mysa sönder figuren med semlor och soffsittande.
Nu har jag fixat tvätt av alla sängkläder så i afton kan vi vila våra lekamen i fräsch lakan, sover extra sött då tror jag.
Visst verkar det vara en epedemi av folk som börjar tröttna på det vita som singlar ner ifrån himlen?
Hur ser du på detta, är du för eller emot snö?
Jag blir så lycklig när jag tittar ut genom våra många fönster från golv till tak och innesluts i denna mjuka fluffiga vithet som liksom omsluter vårt hus som frostig bomull.
Detta är så mycket vackrare än alternativet, regn, slask + 5 grader lerigt och skitigt.
Våren kommer iallafall inte förrän i slutet av Mars så jag röstar för vit vinter lite till!
Vad kan man göra med snön?
Vackra lyktor, islyktor tex, allting ser perfekt och rent ut i din trädgård och vackra höga gräs svajar grasiöst över snötäcket, när promenerar i plumsig snö bränner du fler kalorier och laddar mer seratonin eftersom du får mer ljus än en vinter utan snö.
Så banna inte mörkret tänd ett ljus, vi går mot ljusare tider det är säkert.
Imorgon är det världens bästa Onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar