tisdag 27 oktober 2009

äpplet ramlar inte långt från päronet...

hmmm har jag sett det här förut fast det såg inte lika gulligt ut...
Jag laddar för höstlovs dag 2 med barnen, Hugo blev lite besviken att han inte fick ha lov hela veckan, vad ska man göra, har ju ett jobb att sköta också.
Idag skiner den varma goa höstsolen och piggheten rinner ut i hela kroppssystemet.
Vi har tvingat hit mormor och morfar på förmiddagspromenad och pannkakslunch, stackarna.
Pannkakor med vispgrädde och jorgubbssylt, shit va jobbigt...
Idag tänker jag på att detta tidslösa "ta dagen som den kommer" är mitt bästa element, när jag är ledig och kan ta dagen som den kommer och inte passa tider, just tiden är min fiende som plockar fram det suraste ur detta kartet.
Nåväl i denna äppelpajernas vecka tränar jag på en softare inställning till tid och är så tacksam för att få ha lite höstlov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar