torsdag 29 oktober 2009

ljusare tid

har du tänkt på att dina dagar förgylls av mys?
Vad är mys?
Imorgon är det Fredags mys, hur mycket längtar man inte efter det ända från att man vaknar, liten som stor.
Jag hade frissamys i morse och är nu lite mer hasselnöt, som en nutellakräm i huvudet, härligt va?
Känns lite som om jag även har nutella kräm inne i huvudet...jobbat intensivt hela eftermiddagen, jag är ett nöt helt enkelt, eller är det "Baconfebern" som kryper på mig?
Molly har haft feber idag, vi är hela familjen snor o snuva...
Nåväl, nu tänder jag mitt ljus för att mysa till min kväll med familjen och i helgen planerar vi att åka till kyrkogården när det skymmer och titta på alla lyktor, tända ett ljus vid gravarna och tänka på dom som vi inte har kvar i livet.
Hoppas du också får en ledig helg med kontemplation och sköna tankar.
Jag ska ta mitt öthuvud och lägga det på en kudde och läsa en saga för min lilla kulting som har feber, sedan sussar vi nog snart sött, medan ljusen glimmar i fönstret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar