lördag 17 oktober 2009

vanlig lördag

Härligt med en vanlig lördag när inte mycket är in planerat, hade Pella, Vilgot o Vera på besök till frossig pannkakslunch, supermysigt, livskvalité i en liten ask.
Nu breder sig en tom eftermiddag ut framför mig, Molly degar o målar i köket, Vilgot o Hugo bygger en värld av lego i full harmoni och jag har det gott.
Ikväll blir det räkor, fisksoppa ev. fiskbullar till barnen, sedan soffmys, Tobbe har inventering och sedan ska kollegorna gotta sig på Tylöhus, rätt åt dom.
Nu ska jag bjuda upp min dammsugare till dans, den är alltid villig.
Tänkte till en början lägga ut en bild på hur ofåfäng jag är en ledig lördag men jag vill inte skrämmas, låt er fantasi flöda över tankar på osminkat med fett hår och mysbyxor.
Ja, vad är då dagens klokhet? Att som Nalle Puh ibland bara glädjas över det lilla, grässtrået, ett ögonblick i solen, en slurk avslaget kaffe, ett skratt med en kär vän, det lilla är det stora.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar