tisdag 20 oktober 2009

trivsel med mammor

Idag har vi haft hela gänget från Hugos BVC grupp hos oss på fika.
Det serverades bullar, muffins med frosting och en skvätt kladdkaka som jag hittade i frysen.
Jag känner mig jävligt helylle när jag svänger ihop en sådan mästerfika till mina goa vänner och deras barn, det doftar kaffe och ljus är tända.
Superhöstmysigt.
Hugo, Tilde, Saga, Alexis och Vilgot har i år börjat i förskoleklass dvs dom är 6 år och vi har alltså träffats sedan dom var bara några månader gamla.
Som tätast varje tisdag när vi var mammalediga.
Idag har allihop varsin lillasyster ( Molly, Emma, Vera, Nova och Emmy ) och Vilgot ska snart få ännu ett syskon.
Genom åren har det gått i vågor hur barnen har lekt med varandra, hur ofta vi träffats mm, men nu ( 1 ggn per månad ) har vi haft så oerhört supermysigt, barnen gillar varandra och har sin trygga konstellation, vi mammor har så himla mycket att prata om och ger varandra massa energi.
Det känns som vårat forum har blivit en del av mammarollen.
Inget skryt utan snarare att vi passar på att vältra oss i olika saker som just för tillfället inte funkar.
Visst jag förbereder, bakar någon vecka i förväg, dukar innan jag sticker till jobbet och plockar ihop en del skit i hörnen, men ingen " home styleing", ibland lite mer ordning o rent men nästa gång får dammråttorna ligga kvar om jag inte hunnit fånga dom.
Barnen har nu somnat lugna och glada, imorrn är det utflykter på dagis och skola så vi måste vara lite tidigare och Molly ska ha med matsäck.
Ännu en dag där man måste ligga steget före, förbereda och ha koll.
I min hjärna ruvar massa olika ansvarsfulla saker såsom; lämna in min bil på verkstad för allehanda dyrfix, leta ny bil, träffa banken, vaccinationer, planera in träning, plocka i ordning inför imorrn bitti, tömma diskmaskinen och fylla den igen.
Fix o trix, vuxenvärldens vardag.
Nu hägrar nog ändå soffan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar