måndag 14 september 2009

Att möta en vägg

Lördagkväll, äntligen lite egen tid, försväva mig med vad jag önskar!
Go musik, fantastiskt sällskap, rullande asgarv så tårarna trillar, en gnagande huvudvärk i tinningen...
Här ska inte Fan målas på väggen!
Min kropp är likt skalman programmerad med ät o sov-klocka, ( ja, faktiskt även lite till fysiska utseendet med smala ben, fluffigt skal på mitten fast mer framtill än på ryggen hahaha )
Vanliga kvällar snittar jag på "sömnisoffa" vid 22:15 enligt maken, så denna lördag, tom vilat lite middag ( hej pensionär) ska jag ta mig fasen vara uppe läääänge, nix , rakt in i gråaste tjocka dimman 22:30.
Suck vilken besvikelse, shottade 2 koppar svart kaffe, ja så svart man nu brygger i Stockholm kontra Skånerost som mitt system koffein bygger på...ingen effekt, fick kasta in handduken o gå in i väggen.
Kan det vara så att jag någonstans längtat även efter denna vila, lugn o ro mellan mjuka lakan, garanterad 8 tim sömn i streck?
Kanske har jag lite större press på mig än jag vill göra gällande?
Kanske bäst att vandra rakt in i väggen, söka efter en dörr och kliva ut på andra sidan i ett annat rum?
Nästa gång blir det annan strategi, eller erkänna att jag gör mig som bäst på tidig fest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar