onsdag 30 september 2009

onda rygg

Idag ont, skolkade från spikmattan igår, gnöl.
Provkört en bil idag, känner sig lurad bara man kliver in i en bilaffär, hejsan hejsan, vill ni göra en dålig affär och dessutom förstöra miljön för att få komfort i er vardag ? då har vi bilen för dig!
10 minuter tidigare skulle lillhönan checkas in i skolan idag, men hur f-n kan det bli så att man måste gå upp samtidigt som dom delar ut HP för att hinna då?
10 min kortare lunch, jag hann knappt äta, och OM man tar ett glas vin till lunchen, varför krävs det 3 glas vin för att man ska bli lika yrslig på kvällen?
Om barnen råkar somna i bilen mellan 17 och 18 varför är dom vakna 2 till 3 timmar längre på kvällen då?
Om jag vilar middag ( ha ha precis som det någonsin händer ) blir jag icke piggare 22:15 som min koma ( jag blir plötsligt så trött att det är som att trycka på en off knapp, den knappen min önskar att jag hade ibland som han kunde styra...) insomningstid är.
Men ibland kan också några minuter magisk tid inträffa som man lever på en hel dag.
Frosten som glimmar i gräset på morgonen, ett glatt skratt från barnen, en oväntad positiv kommentar, inte klokt så klokt.
Man glömmer nästan att ryggen värker...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar