måndag 28 september 2009

jag skor mig

Idag skulle det bli nederbörd och vi ( naturligtvis ska inte jag såga då hade vi inte blivit klara till julafton), ska såga bort en hel vägg i vardagsrummet för att ersätta den med ett hajomparti, kanon, alla kvarterets höstlöv kommer festa loss i vår tv soffa blött så golvplankorna bågnar...men då kom solen, trala!
Jag lämnade dom flitiga pojkarna och vände kosan mot skoaffären, handlade 6 par skor inte ett enda par till mig själv men var skumt nog nöjd som en jägare efter att ha fällt bästa villebrådet i älgjakt.
En obligatorisk sväng inom ICA och nu hemma för att utfodra den delen av byggande hanar som visar sig vara min far, han älskar att va med grabbarna o snickra och han är jätteduktig, blir liksom 25...nä 45 år pånytt!
Mot nya djärva mål med en driva uppåttjack i näven dvs; valnötter, multivitaminkapsel linfröolja kapslar samt blutsaft och en latte sedan e jag softast i världen.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar