tisdag 15 september 2009

smygande huvudvärk...

"Skallebank" idag igen, inte bra, nu har jag haft till o från i snart en vecka i kombination med ryggvärk som jag arbetar på..att förtränga.
I en drömvärld kunde jag idag; äta frukost i pyjamas i 2 timmar och läsa hela HP ingående, inte bara rubrikerna, ta en lång krispig promenad utmed havet och insupa den höga klara höstluften och låta solen tina upp min molande huvudvärk, sedan skulle jag stannat förbi hos min goa vän på hemvägen och låta mig bli bjuden på en kopp kaffe.
Hemma skulle allt vara iordning och dofta Ajax.
Önskar att jag slapp ha en ständig stresskänsla.
Mitt löfte till mig är nog att se över när jag kan få ha det ostressigt och bygga upp en strategi för detta, lufthål att se fram emot.
När jag kommer till skolan eller jobbet haglar det uppgifter över mig och jag måste vara strategisk, stressen kastar en sur uppstötning över min soliga morgonstund och endast en ipren lättar på värken i huvudet.
Nu gäller det att ta ett djupt andetag och smyga vidare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar