tisdag 29 september 2009

mjuka softa tankar

För att vara soft för mig krävs lika delar äkthet, känsla, värme, (gärna kryddat med sann klokhet.)
Våga vara liten och svag om så bara för en dag, annars håller du inte och ingen ser dig som äkta om du aldrig visar svaga sidor.
Någonstans glimmar ett ljus i tunneln, ibland är det bara så diffust, jag och säkert även du måste ta fram alla vår äkta kraft och själv tro för att orka se skimret av varmt tryggt ljus långt bort, men när vi väl får vittring på ljuset, värmen, det goda, styrka och svaghet och äkthet då dras vi dit och andra med oss.
Fastän det kan vara jäkligt segt och motigt ibland.
För att hitta ny kraft tror jag man måste våga se bort, sedan titta mot ljuset igen, våga vara god.
Och du... jag gör mina val, du dina, vi paddlar varsin kanot och det är vägen, gilla den eller inte.
Du måste inte tänka som jag, tänk själv.
Det du skickar vidare kommer tillbaka.
Att vara med min känsliga, varma och äkta familj gör mig hel, glad, förtröstande och trygg.
Det är viktigast av allt för mig.
Tack
Hjälp
Förlåt
Stora högtravande smått religiösa ord?
Kan vara ett bra avslut på sin dag att summera just idag, vad är jag tacksam för? Vad känner jag att jag behöver hjälp stöd och pepping med? Vad ångrar jag och vill göra gott igen?

PS : Idag blev det djuuuupt, men jag är så tacksam att jag mår så bra i hela min kropp o själ idag, hemma är det så fint med vårt nya glasparti, några "änglar" har idag stärkt mig och varit kärleksfulla, roliga och härliga. Imorgon ska jag göra någon glad och ha ännu en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar