måndag 21 september 2009

seg gumma

Cyklade mot stan 08:20,
Jag svängde inom Amadeus kliniken och trevlig doktor frågade om jag hade problem med ryggen...jag började gråta...(lite panikartat som en skratt attack som inte går och stoppa på ett viktigt möte och det liksom bara bubblar och fräser ut ), så fräste blöta tårar ut istället.. empatisvält?
Nåväl jag fick ur mig mina symptom och eftersom jag, citerar;
- såg ut som en gam i hållningen.. tro mig denna kvinnodoktor fick vid denna kommentar all min uppmärksamhet medan gråt ersattes av dåligt självförtroende blandat med aversioner.
Doktor rygg ordinerade sedemera starkare värktabletter och sjukgymnastik med hållnings träning.... ja, ja hon menade väl men jag grät bakom solglasögonen på väg till jobbet, hallå var är min vattenfasta mascara? Har vi färg som matchar gam?
Förklarade för mina kollegor att jag kände mig lite "kvastig" idag, gulliga Ida o Emma köpte lite mysiga saker till mig; tidning, naturgodis o min älsklings smoothie med mango innan jag gick hem vid 14 hugget.
I morgon ska jag vara hemma med en liten febrig höna som snart vinner VM i lilla Sjöljungfrun (DVD).
Två sega gummor hemma hela tisdagen, då ska vi passa på att bara slappa och göra det sega gummor gör bäst, softa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar