fredag 25 september 2009

luggad

En frisör har klippt luggen idag, samt färjat ögonbrynen ( själv självklart ), assofta!!
Har nu typ en 10 stegs metod för att må bättre;
1. må dåligt och ge vika för det, jag är mänsklig
2. tanka hos dom som du vet ger dig energi
3. sol o dagsljus o sömn
4. ät massa grönsaker, nötter, vitaminer, blutsaft & linfrökapslar, valnötter & banan
5. fysisk aktivitet, som du gillar
6. spikmatta
7. taktil massage
8.kramar o kärlek
9.ät italiensk glass, och mörk choklad,( tror även ostbågar är svinbra...haha)
10. titta på härlig film, läs härliga böcker o tidningar,
När du kommit så här långt kan du fejka lite gladhet med smink, kläder och hår och då blir du gladare bemött och gladare själv, gör du därefter något generöst mot någon annan så sprids energin som ringar på vattnet. Våga berätta att du är låg, det gör att någon annan nästa gång vågar vara låg och ärlig.
Detta är för mig det softa livet att kasta ut energier och få tillbaka, vara frustrerad och utvecklas!!
Unna dig själv något, en blomma en tröja el dyl. planera något att se fram emot.
Jag lovar att detta är ett recept med framgång som alla drar nytta av, utan att vara svindeppig kan man ju muta fan i dörren.
Jag har förmånen att ha fantastiska vänner, som jag aldrig tar för givet och som har fantastiska kvalitéer, osjälviska, självtrygga, ärliga, goda och riktiga.
Vänskap bör man odla och jag grunnar på ett sätt att ge er en god feedback som boostar tillbaka lite av allt jag får!
PS; mitt generalbeslut denna veckan är att vakna 20 min tidigare och minska på stressen, stressa= osoft

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar