söndag 29 november 2009

jul 2007

Mina guldklimpar för 2 år sedan, vad snabbt man glömmer.
Idag har vi städat blänkande advents fint, skrubbat, slängt dammsugit och fejat.
Sedan in med ett smakprov på julen, lite rött lite stjärnor o stakar.
Jag o Molly fiskade sedan upp morfar på väg mot Steninge väderkvarn där vi brukar köpa saft, så även idag, inhandlade lite annat smått och gott som kan passa som små presenter när man ska bort framöver.
Jag gillar att ha ett litet lager att ta av, då måste jag inte fixa något i sista sekund när vi ska bort.
Handlade hyacint och plättar på rad på Trädgårds companiet innan kärran vände hemåt berget igen, slängde av min far i farten vid huset i Gullbrandstorp, han fiskade upp sin fru,( min mor ) och dom följde tätt efter i vittringen på kaffe och utsökta saffranskusar.
Ja, sedan var jag nödd att fara till Ica Maxi för div inköp av förnödenheter, orkade inte kvicka på så jag gick där och strosade, blev ca 100 % mer köpt än det som stod på min lista och kom ändå hem utan kaffe filter, god damn.
Nu ska jag slå in lite små paket till hönsens adventskalendrar, det är ju så många så jag får dela upp det i etapper för att begränsa arbetsskador typ pappersskärsår o tejptumme.
Jag får nog lägga in mig på Spa imorgon för återhämtning, ja, det gör jag!
Då kanske jag i slutet av dagen ser 2 år yngre ut....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar