måndag 2 november 2009

tränad

TACK Linda för ditt sms idag 30 min innan aerobic dance skulle börja.
Jag bara la ifrån mig potatis stöten och bad maken ta över en i princip färdig lagad måltid, sedan älgade jag in i garderoben o slängde på träningskläderna som dammat igen och for som vinden till gymet, jag hade PRECIS bestämt mig för att ta en liten promenad istället och fortsätta surna in på kvällskvisten.
Nu vet ni säkert hur nöjd jag känner mig, och efter att ha intagit en superb kvällsmåltid ( se bild ) kan jag nu hoppa in i duschen, sedan tända en brasa och mysa upp i soffan med en film och gott samvete!
Maten bestod av följande;
1. Potatismos av traditionell typ ( vi pressar alltid den kokta potatisen innan vi mosar den med varm mjölk o smält smör, en doft muskot, salt o peppar, toppat med persilja som återuppstått från det döda i odlings pall kragarna; halleluja för järn )
2. Till det i gjutjärn stekt finskuren kabanossi( het korv ), sötpotatis, rödlök, svamp och hackad vitlök, efter en snabb fräsning "skjuss" in i ugnen på 175 grader i 10 min, man skulle kunnat lagt i någon typ av bönor också men det hade jag inga!
Mitt absoluta tips är att fräsa till saker i gjutjärns panna och sedan låta det gå färdigt i ugnen, funkar med kyckling, fläskfile you name it, bara fantasin tar stopp, blir lite som en gryta så här på höstkanten!
Goder afton från "snyt o snor o ryggvärks huset", där vi gör allt för att förtränga det onda!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar