onsdag 25 november 2009

ser du ljuset i tunneln?

Jag känner mig lite som om jag börjar se en ljusning, jag har kommit till insikt, klarhet.
1 månad kvar till jul, ligger bra i fas, ingen stress.
Älskar värmeljusen, brasorna, gosandet, strövandet, sockor i stövel o sjal, skynda in till kärlek o nybakat.
Barnkinder med en smula narighet.
Kalla fötter under varma mjuka täcket.
Mitt liv är min kvalité och jag rekommenderar att man gör en kvalité i sitt liv, ingen gör det åt dig, och den som ger dig kvalité låt den veta det, med besked!
Vad ger dig kvalité? ( gör en lista på 5 saker som gör dig varm i hjärteroten, vik ihop lappen o lägg den i fickan på byxorna du har på dig idag. )
Sedan finns det ju saker som suger, rejält, ta då på din fina teflonkostym och låt ytan vara avvisande och stöt bort.
Dina känslor är dina, är någon runt dig stressad tjänar ju inte du på att bli smittad och inte heller den som skyndar.
Jag har känt dåligheter vina kring mina öron några dagar, sådär oskönt med negativ energi, men just idag klockan 21:33 bestämmer jag mig för att det inte är min kanot.
( var och en paddlar sin egen ni vet...)
Lika bra att älta en lagom lång stund och sedan passera.
Vad skulle du vilja höra om du kände oharmoni?
Kanske behöver denna personen du möter en dålig period för att sedan få en vändning?
Kanske behöver den du möter tuff kärlek?
Ärlighet i en mjuk kostym.
Yin o Yang.
Svart o vitt.
Ljus o mörker.
Jag ser ljuset, gör du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar